February 2, 2017

5 Cara Maintain Stok Susu Dengan Set Menyusu Shaklee Ketika Puasa

Assalammualaikum dan selamat sejahtera. Apa khabar? Semoga semua yang baca ni dalam keadaan sihat. Kali ni saya nak kongsi tentang 5 Cara Maintain Stok Susu Dengan Set Menyusu Shaklee Ketika Puasa.



Perkara ni pernah terjadi kat saya masa anak pertama dulu. Masa tu tiada ilmu tentang penyusuan. Pakai redah saja. Nak nak pula oversuppply dan pernah kena breast abcess. Lagi rasa tak keruan dengan susu berlebihan.

Jadinya saya jadikan bulan puasa untuk dropkan susu. Last-last susu drop terus. Kering. Sebab drastically berhenti pam kan. Masa tu tak tahu pun tentang relactation. Menangis tau bila mula bagi susu tepung. Huhu. Nak nak bila anak pandang muka kita macam rasa bersalah sangat. Huhu.

Jadinya, saya ambil alternatif untuk anak kedua. Walaupun oversupply, saya kena jaga kuantiti susu supaya ada untuk anak saya. Alhamdulillah, berjaya menyusukan anak kedua saya sehingga umur 3 tahun! Hehe.

Ok ini antara cara untuk maintain stok susu ketika sedang berpuasa:

1) Pam & direct feeding ikut jadual

Jangan ubah waktu pam ya. Ikut saja macam biasa. Memang akan nampak macam drop sikit tapi pam saja. Nanti lepas puasa inshaAllah stok susu maintain.

2) Minum air masak banyak-banyak

Banyak mana? At least 2 liter. Bukan masa sahur tu 2 liter seteguk tau. Kang kembung pula. Haha. Minum secara berkala dari lepas isyak sampai ke sahur. Kerap kencing tu normal. Tapi inshaAllah bertahan.

3) To be truth, kena kurangkan minum air manis ketika berpuasa

Either masa sahur (minum teh panas) or masa berbuka tu (lagi macam-macam air manis). Jemput kurangkan. Sebab nanti tenaga kita akan drain out masa sedang menahan lapar dan dahaga. Dan akhirnya kita kecundang.

4) Makan kurma banyak-banyak

Banyak mana? 7 biji masa berbuka. 7 biji masa sahur. Ni salah satu milk booster yang popular ketika berpuasa kan. Jemput makan ya. Khasiat kurma inshaAllah terbaik.

5) Ambillah Set Menyusu Shaklee. Kenapa?

Sebab mampu bagi rasa kenyang untuk jangkamasa yang lama since kita kena berpuasa selama 14 jam kan. Selain dari tu, ia bantu kekalkan cecair dalam badan dan bantu rembeskan urin secara perlahan (maksudnya elakkan dari kerap sangat kencing).

Cara Maintain Stok Susu Dengan Set Menyusu Shaklee Ketika Puasa

Kan lebih mudah begitu. Memang saya dah aim set ini setiap kali saya berpuasa sebab saya suka dengan kesan yang positif yang dah pun saya rasai selama 4 tahun. Nak masuk tahun ke-5 dah ni.

Berniat nak buat belian secara online? Boleh order di : Cara Maintain Stok Susu Dengan Set Menyusu Shaklee Ketika Puasa.

Lepas dah berjaya buat tempahan, bolehlah hubungi saya untuk mengetahui cara makan dan waktu pengambilan yang sesuai untuk bulan puasa nanti di nombor : 012-3672560.


Nak COD Produk Shaklee? ---> Pengedar Shaklee Seluruh di Malaysia

Nak Beli Shaklee Online? ---> Beli Produk Shaklee Online

Nak Diskaun Harga 25% Selamanya? ---> Daftar Ahli Shaklee Online

1 comment:

Elly Shaklee said...

Tq for sharing. If x pam pon xpe kn? Direc feeding shj.