September 12, 2016

Kenapa Saya Yakin Produk Shaklee Selamat Untuk Keluarga Saya

Alkisah pakcik Selamat adalah jiran kepada makcik saya punya bapa sedara punya abang. Eh tak tak. Hehe. Ok lah kali ni nak cerita yang Kenapa Saya Yakin Sangat Produk Shaklee Ni Selamat Untuk Saya Dan Keluarga Saya. Jom, check it out.

Produk Shaklee Selamat Untuk Keluarga Saya




Yang sebenarnya, suami tak tahu yang saya cuba usaha panjangkan nyawa dia dengan jaga persekitaran di rumah. Ngeh ngeh ngeh. Nama pun surirumah. Yang basuh pinggan, yang sapu rumah, yang lap segala benda alah kat rumah, yang buat kerja rumah, of course lah saya. Nak tunggu dia, buat tapi lambat lah. Hehe.

So, dengan kuasa veto pemegang mohor-mohor segalanya yang ada di rumah, pastinya saya perlukan persekitaran yang selamat dan baik untuk anak-anak yang masih kecil. Nak nak si Adam yang kecil lagi tu. Baru merangkak ohoi. Mengutip lagilah jadi kesukaan dia.

Jadinya segala benda akan ke mulut dia. Cuba bayang. Sabun sabun yang kita pakai buat basuh mainan, buat lap lantai, buat basuh baju tu semua ada bahan kimia.

Sedikit sebanyak bila teknik hisapan tu berjaya, masuklah ke dalam badan dia. Dan sikit sikit cemarkan sistem badan dia. So, saya pun ambillah inisiatif untuk basuh pinggan mangkuk cawan guna sabun yang tiada bahan kimia terlarang. Yang mesra alam.



Produk Shaklee Selamat Untuk Keluarga Saya


Saya gunakan sabun yang tiada bahan toksik untuk mop lantai dan basuh mainan mereka. Eh, saya juga gunakan pencuci muka & syampu yang tiada bahan kimia yang boleh merosakkan kulit muka & rambut.

Selagi kita boleh elak dengan penggunaan bahan kimia terlarang, selagi tu kita elak. Slow slow to make a better world is better than do nothing. Kan?

Mana saya tahu selamat gunakan semua ni?
Shaklee dah buat ribuan kajian sebelum menjual produk tu. Tidak diuji ke atas binatang. 

Tak percaya?
Boleh cari jurnal Shaklee dengan google : Shaklee Publication Journals.
Atau 
search di youtube : shaklee and oprah winfrey.

So, kalau awak semua berminat nak ubah persekitaran awak ke arah lebih baik, boleh terus Whats App / Call lah saya kat 012-3672560 pun lagi bagus. Hee.

No comments: