November 19, 2014

Masalah Rambut Kini Bukan Punca Penceraian

Saya mengalami masalah rambut kering, rambut yang bercabang, rambut gatal dan sangat lambat untuk tumbuh. Saya alami masalah ini dari usia saya darjah 6. Bermacam-macam produk sudah saya cuba. Tapi masih tidak mendatangkan hasil.

masalah rambut gugur, bercabang, gatal, kering


Dari syampu ke perapi (conditioner) dan ke minyak rambut dari pelbagai jenis jenama telah saya cuba. Tetapi masih tidak berjaya. Dan akhirnya saya buntu dan berputus asa untuk usaha memperbaiki rambut saya.

"Alah, tak apa lah. Pakai tudung pun kan. Bukan orang nampak. Kat rumah je. Kan dengan keluarga sendiri. Tak ada hal lah." Ini ayat yang sering digunapakai untuk berhadapan dengan orang sekeliling. Secara tak langsung, kadar keyakinan diri juga semakin berkurang.

Dengan pakai tudung pun tak selesa. Asyik nak menggaru je. Lilit sini salah. Lilit sana salah. Akhirnya, potong rambut pendek adalah jalan penyelesaian. Untuk mengurangkan kegatalan. Walaupun bila rambut pendek akan mengerbang bak semak samun.

Keadaan ini bertahan sehinggalah saya melanjutkan pelajaran ke universiti. Pada mulanya agak malu dengan teman sebilik. Tetapi makin lama keadaan yang mesra membuatkan saya abaikan masalah ini. Sehinggalah saya sudah berkahwin.

Apabila saya sudah berkahwin, perasaan malu itu semakin menjadi-jadi. Sebab suami pernah memberitahu yang dia sukakan wanita yang berambut panjang. Tapi saya tak boleh nak berambut panjang kerana masalah rambut kering, rambut bercabang dan banyak rambut gatal akan bertambah balik. Jadi, saya secara halus menolak permintaannya.

Sehinggalah saya terjumpa produk yang amat saya kagumi. Hasil dari pengambilan yang konsisten dan mengikut cara pengambilan yang betul, saya dapati telah berlaku perubahan yang ketara!

Sekarang rambut bercabang dah tak berani nak tunjukkan diri. Helaian rambut saya semakin tebal dan kuat. Dan berwarna hitam segar. Yang lebih menggembirakan apabila saya berambut panjang, masalah rambut mengerbang bak sarang tebuan yang sangat tak cantik, sudah tidak ada lagi. Alhamdulillah.

Kini, saya lebih yakin untuk berjumpa dengan orang keliling tanpa rasa gatal lagi. Dan yang lebih penting, saya dapat menyimpan rambut menjadi lebih panjang mengikut hasrat suami. Kan yang itu lebih penting. =D

(diceritakan oleh seorang insan yang dirahsiakan namanya).

Sekiranya anda juga mengalami masalah yang sama dan ingin memperbaikinya, boleh hubungi:

Pengedar Shaklee Ampang, Kuala Lumpur, Wangsa Maju

Cari Pengedar Shaklee area anda? >>> Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia

Harga Produk? >>> Senarai Harga Produk Shaklee



Nak Daftar Jadi Ahli? >>> Borang Daftar Ahli Shaklee Online

No comments: