July 16, 2011

Kuriositi pendapat

Assalammualaikum

Orang dah tulis tulis. Aku pun nak juga.
Biasa. Bersih.

I've watched 1 video. There is a blogger attached it at his blog. About direspectful, the responsibility of the police. Malaysian police.

I've not been there. I dont know what is going on there. Tapi dari apa yang aku lihat, memang itu tanggungjawab mereka. Jika tiada jeritan, kerahan, marahan dari pihak polis, who knows people will starts to attack them? Rakyat yang ikut tu ramai, mereka tu sikit. Mereka kena kerah supaya yang ramai tu nanti takkan ada yang boleh kalahkan mereka.

Got or not whats my point? If tak, abaikan.

Yang aku kurang setuju, cara mereka mengendalikan kes di mana ada seorang lelaki yang agak berumur terkena sakit jantung. Di situ nampak sangat kelemahannya. Instead of kalau nak kata kenderaan tak boleh lalu jalan tu. Ada lagi alternatif lain seperti nampaknya ada orang ramai yang tahu CPR. Silapnya di situ. Tiada yang membantu. Semua berlagak buntu sambil ada yang menghabiskan masa menikmati cahaya matahari.

Dan aku seperti biasa. Berlagak neutral kerna aku tak ambil tahu hal sebegini rupa. Almaklum, kerja dengan penjajah, sampai berita terkini negara sendiri terabai. Sekian.



P.s : Pendek panjang artikel menunjukkan propaganda manusia.

No comments: