November 3, 2010

Tegur bercara.

Ok. Sila tegur aku dengan cara pemikiran Islam. Bukan macam segelintir pemikiran orang melayu yang singkat. Aku tahu ilmu dalam otak dan dada kau lagi banyak dari aku. Tak payah tunjuk hebat pun aku dah tahu. Tapi sila kena cara.

Cara aku. Memang tegur direct. Pergi mati orang nak terasa. Biar terasa sekarang jangan terasa bila dah lambat. Selama yang kau orang pernah baca blog aku mencaci maki hamun. JIKA ada yang pernah terasa. Betul-betul terasa. Memang sah untuk kau orang. Tak payah call, mesej, tanya aku balik "kau terasa dengan aku ke Fatin?"

Orang pendek akal saja akan jawab YA! secara berhadapan begitu. Aku tidak akan buat begitu kerana aku tahu. Lepas aku jawab, kau orang secara rasmi jauh dari aku. Aku tahu. Bukan ramai boleh terima cara aku. Perasan tak sampai sekarang aku cakap bertapis dengan kau? Kadang-kadang sampai dah hancur penapis aku. Heh.


Pemikiran Islam - faham dulu baru nasihat.
Pemikiran sesetengah melayu yang singkat - nasihat dulu baru fahamkan.

4 comments:

iqaraz said...

bawak bawak bertendang...eh...bertenang...huhuh

dugaan tuh

Tfaaaaaa said...

ko ni dh kenape

Fatin Mazelan said...

tiqa : jika kau kaitkan dugaan tunang. entri ini tiada kaitan dengan tunang aku. heh.

tifa : nanti bila2 jumpa. aku cerita.

iqaraz said...

ish...tiada kene mengena dengan itu....aku x terpk pon pasal itu...haha...