August 4, 2010

Kupu-kupu sudah lebih 50 kali melalui kitaran hidupnya ketika aku on Yahoo Messenger.

Setelah aku klik klik segala link orang yang aku kenal di baris kanan blog ini [selain 3 4 5 blog di bawah skop comel-comel]. Aku dapati kebanyakkan mereka bercerita tentang kasih sayang. Dalam 100 entri, mungkin hanya 5 entri yang bukan tentang kasih sayang.

Kasih sayang kepada ibu, arwah ibu, bapa, arwah bapa, keluarga, dan juga rakan-rakan. Itu antara isi penceritaan. Bagus sebenarnya.



Tetapi, hidup ini tidak cukup dengan sekadar kasih sayang. Aku rasalah.

Jika entri ini berbaur cemburu. Terserah. Cuma, tujuan aku untuk mengingatkan tentang realiti. Yang mungkin menghancurkan walaupun ada kasih sayang.



p/s : mungkin kamu belum pernah mahu keluar dari kelompok itu.


[Entri ini bukan untuk kesayangan saya]

9 comments:

wann afzan said...

ngeee...=B

mikhaelahmad said...

entri kau je lah yang terbaik. gyah!

Fatin Mazelan said...

eh bila aku kata entri aku terbaik? dan bila aku komen entri orang tak baik or sekadar baik aje?

kasi faham dalam-dalam dulu la baru komen.

mikhaelahmad said...

bila pula aku kata kau kata blog kau terbaik? dan bila masa aku kata kau komen entri orang tak baik or sekadar baik?

just so you know; cara kita tafsirkan sesuatu, usually reflect ourselves.

*orang menulis tentang kasih dan sayang bukan kerana itu adalah segala-galanya. tetapi adalah lebih mudah berkongsi kasih sayang dari berkongsi duit, kan? it's just an example that i can think of xD

Fatin Mazelan said...

oh maaf lmbt balas. ketika kau komen ni, aku sedang emo. untuk mengelakkan aku berlaku buduh memaki hamun tiba2, jadi aku diam. sebab aku baca dengan cara yg sedang marah. ehe.

erm. aku bukanlah tak suka cerita kasih sayang. kadang-kadang aku juga bercerita tentang itu. cuma kurang mengerti mengapa itu yang dirisaukan, itu yang meyeksakan diri, itu yang membuatkan kau automatically down.

bagi aku, jangan create problem jika yang sebenarnya kita tak mahu langsung problem tu. =)

always, manusia. sentiasa begitu. heh.

mikhaelahmad said...

maafkan aku sebab kacau kau time mood tengah marah di tahap optimum.

aku juga mereply ketika sedang sedikit emosi. mungkin lebih sdeikit. xD

Fatin Mazelan said...

oh tidak. kita berdua diganggu oleh emosi!

seteruk emosi kau, teruk lagi emosi aku. haha. percayalah. kerana ia berkaitan hidup.

mikhaelahmad said...

nasib baik berkaitan dengan hidup. kalau berkaitan dengan mati, gua trauma juga.

Fatin Mazelan said...

mati akan datang. ehe