July 6, 2010

Seronok tempat aku.

Seronok lagi tempat aku. Dari tempat kau.

1. Tempat aku ada ramai orang melayu. Tapi ramai juga india dan cina.

2. Tempat aku ramai orang ke surau. Tapi lagi ramai yang ke kuil di jalan belakang.

3. Tempat aku buat solat terawih, sambut raya haji. Tapi meriah lagi mereka yang bawa tuhan mereka atas lembu jalan-jalan pusing taman. Muzik terbaik. Independent duh.

4. Tempat aku ramai melayu berani mati. Tapi berani lagi mereka yang kat belakang tu.

5. Tempat aku ada juga kereta motor bersepah tepi jalan ni. Tapi bising lagi up yang mereka punya.

6. Tempat aku ni ramai melayu berani berdepan dengan masalah sendiri. Tapi ramai lagi mereka tu yang sibuk-sibuk nak besarkan hal kecil jadi besar.

7. Tempat aku ni aman sebenarnya. Tapi tragedi 13 Mei tu boleh jadi lagi kalau salah langkah.

8. Tempat aku ni kebanyakkannya ada lot rumah sendiri. Tapi ramai lagi yang kat sana tu keras kepala jadikan tanah orang sebagai tanah sendiri.

9. Tempat aku ni kalau kerajaan ambil, mungkin berserah je kot. Tapi yang sana tu bermati-matian tak nak pindah walhal bukan tanah mereka.

10. Tempat aku ni kalau kami boleh buat jahat. Tapi yang mereka tu boleh jadi 2 kali ganda jahat.

11. Tempat aku ni kalau burung, kucing, apa-apa binatang peliharaan buat bising, esok mesti hilang kalau letak salah tempat. Tapi mereka punya anjing menyalak 3 4 pagi takde siapa pun berani bunuh.

12. Tempat aku ni, kalau slack sikit letak basikal, selipar, kereta tak kunci kat luar rumah, nescaya harapan saja tinggal. Tapi kalau barang mereka hilang, 1 kampung bising.


Hebatkan tempat aku. Tempat korang ada?

8 comments:

HDS voice said...

tempat ape ni??
haha

Anonymous said...

kaliang!!!!!!!!!!!!!

mikhaelahmad said...

uya! satumalaysia!

Fatin Mazelan said...

abg. syah : uiks taw je ek! huhu.

miera : ha tempat terbaik der. sebaik kat batu caves tu.

mat : well. konsep 1 malaysia perlu diterapkan.

Anonymous said...

abg syah plak!!!
kanda ku tuff la!!!
>:(

Fatin Mazelan said...

marah plak. panggil abg pun marah. ='( ye2. kandaku yang kiut lagi tuff. ='(

katrina missy tan jawali said...

hahaha. ling ling? perghh gile la rules nye hahaha

Fatin Mazelan said...

rules apa?