July 23, 2010

Kenapa kau ambil jurusan yang kau belajar sekarang?

Betullah. Kata orang, lepas kau keluar dari kancah belajar di IPTA, kau akan lihat dunia dan realiti yang sebenar.

Betullah. Kata orang, susah cari duit.

Betullah. Kata orang, susah sekarang senang kemudiannya.

Betullah. Kata orang, hidup ini kau yang tentukan hala tujunya sendiri.

Betullah. Kata Ashraf Amir (2010), susah jadi graduan bidang statistik ini.

Betullah. Sampai sekarang aku tak tahu kenapa aku ambil jurusan statistik. Serius. Tapi orang kata banyak cabangnya. Nampaknya aku masih tak nampak arah itu walaupun aku ditanyakan kenapa aku ambil jurusan itu.


p/s : terus terang. Maaf abah. Atin tak suka jadi cikgu.

9 comments:

cikin said...

aku pun tak nampak cabang statistik neh.
bukan niat aku nak amek stat neh.
tibe2 teramek masa isi UPU.
HAHAHAHA:DDD

susah weh jd graduan statistik.
sbb xberapa meluas cabangnye kat Malaysia.

p/s:aku pun disuruh jd cikgu.
haihhhhhhhhhh~=.='

Fatin Mazelan said...

dalam malaysia ni banyak sebenarnya bidang statistik. cuma orang tak naikkan yang itu. orang pandang yang lain dulu.

Anonymous said...

bile xdpt ape yg kite nak...
anggap je itu utk pnambahan ilmu n pngalaman idop...
dari binaan bangunan ke
bidang hotel...
tp akhinye grafik/seni utk rezeki idup...

renung2kan dan slamat bramal....

oyeah2~~!!! ;D

Fatin Mazelan said...

itulah yang nak dibuat sebenarnya syg. uhu. cari yang kena pada diri. tapi orang sekeliling ni asek tekankan skop yang 1 tu. haih~

Anonymous said...

tetapi tetap kene usaha utk dpatkn yg bkaitan....
coz b dah ade degree utk stat...
tp lm mase yg same,grab dulu ape yg dtg dulu...
ayg len..tahap pendidikan kurang....

Fatin Mazelan said...

i'll try. =)

CaHaya said...

banyak cabang stat nih. semua syarikat perlukan statistician.

Mohd Shahrul Hafizi said...

jadilah pensyarah. hehehe.

Anonymous said...

klau jd pensyarah mmg tension la hari2...
stakat aja fahim leh la kot...
kang xpasal2 hari2 nanges...

;P