May 27, 2010

Dialog.



Sementara aku sedang gigih ingin berniaga online, ini terselit.


aku : Ha mak Azi ada ajak atin gi Bandung.
mak : Buat apa? borong baju ke?
aku : Entah. Jalan-jalan kot.
mak : Habis, kau nak pergi ke?
aku : Entah. Tak ada duit.
mak : Kahwin lah cepat. Nanti boleh pergi bercuti sama-sama. Family dia ngan kita semua.
aku : KAHWIN?! Tak ada duit.
mak : Ala tak payah lah kenduri dulu. Masuk masjid. Nikah. Nanti ada duit baru buat kenduri.
aku : Bila? setahun lepas tu? hehehe. Ada pula orang buat macam tu? Bawa anak naik pelamin. [Ayat akhir sendiri tambah].
mak : Hehehe.
aku : Aaaaaaaaa~......errrr...

Baru habis belajar. Err..belum habis pun lagi ni. Dah kena seduce suruh kahwin. Apakah?

4 comments:

wann afzan said...

kahwin! kahwin!!

Fatin Mazelan said...

adoi!

say- O said...

rilek dulu...

Fatin Mazelan said...

relaks bertambah kompleks la..hoho