April 27, 2010

Dia hilang punca.

Aku ada kawan. Hari-hari jumpa dia. Bila ada kelas. Bila ada assignment. Bila ada exam. Bila kuiz. Bila nak lepak dan makan-makan. Bila nak berjimba. Bila nak buat benda ilmiah setiap hari. Hari-hari. 3 tahun dah aku kawan dengan dia. Eh! Lama juga aku kenal kau ya! Tahniah!

Tapi minggu ini MUNGKIN minggu akhir kita kerja sama-sama. Kutuk caci maki sama-sama. Siapkan tesis sama-sama. Lepak Perpustakaan Tun Sri Lanang sama-sama. Pergi Pusat Pengajian Sains Matematik sama-sama. Pergi exam sama-sama.

Sebab mungkin minggu depan aku dah tak jumpa kau lepas vaiva. Mungkin aku tak jumpa kau semasa semester pendek. Sebab kita dah ikut haluan masing-masing. Kita ikut jalan masing-masing. Dah tiada tesis bagai. Sad~ hahaha!

Oh ya! Walaupun 3 tahun dengan kau. Tapi still aku TAK minat pun kau sebab aku sudah anggap kau kawan dan ia kekal sampai kiamat. Aku akan pastikan. Sebab cara kita tak sama. Sebab aku DAH BERPUNYA! Kau JUGA! Jadi mari berjimba dengan pasangan masing-masing ya.

3 tahun dengan kau. Bukan aku pergunakan kau. Yang sebenarnya aku ingin hasut kau supaya gembira. Supaya kau tahu erti meriah dalam diri. Supaya kau tahu rasanya keluar gelak ketawa caci maki. Supaya kau tak jadi pendiam seperti selalu. Hahaha. Betul ke aku ni?


Tapi sebenarnya. Aku mahu cerita lain. Aku mahu cerita sang pecinta. Tapi salah faham dah terjadi. Salah faham akan lagi teruk. Salah faham akan buat kau derita. Jadi aku tak tahu mana nak mula.


Ok. Aku ada sang pecinta juga. Aku selalu ingat dia.



p/s : jangan cemburu kami. Kami KAWAN. Bukan lebih. Dia sayang kau. Serius. =)


3 comments:

Anonymous said...

this entri goes to paan!
am i rite?
-herwan apai-

Fatin Mazelan said...

mungkin. mungkin tidak. setiap manusia punya persepsi.

madnuz8 said...

bodo!!!!(sori to say,tp juz trima la hakikatnye)
baru nk blaja bcinta...
itu laki sama itu pmpuan suda kwn jg dr mula blaja...
then dia pny gf pon baru lg....

klau btol mau jeles,itu pmpuan pny bf suda kasi hantam sm itu laki jg...

tp sbab kena letak 1 kpercayaan....

p/s:tlong buang sifat meLAYU xskolah tu...