November 8, 2009

Saksi Rompakan.

Hari ini hari Ahad. Hari yang memang untuk lepak di dalam bilik. Ditambah pula dengan penyakit selsema dan batuk. Lagilah sangat sesuai untuk lepak sahaja di dalam bilik.

Awal pagi tadi, rakan-rakan aku mengajak aku ke KL. Oh! Aku beria-ia menerima ajakan mereka sebab bukan menggunakan kereta dan duit aku. Hahaha. Save disitu. Kami ke Kg. Baru kerana salah seorang dari mereka ingin benar melihat rupa Kg. Baru setelah setahun mungkin tidak ke sana.

Kami singgah di City Garden untuk menyantap nasi lemak. Sudah agak sejam kami lepak disitu, kami membuat keputusan untuk pulang ke kampus. Sesampai di kereta, kami dengan perasaan blur masing-masing melihat cermin tingkap kereta yang pecah. Melihat di dalam kereta, beg yang di bawa oleh si rakan-rakan aku telah tiada! Oh hanya 2 beg sahaja yang hilang. Di dalam 1 beg itu hanya ada lip balm, perfume dan 1 lagi beg hanya ada pensel Pentel semata-mata yang agak mahal harganya.

Duit sekitar RM2 serta MP3 masing-masing selamat diatas dan di dalam dashboard. Oleh kerana itu kereta yang disewa, kami membuat keputusan untuk membuat laporan polis. Kami menuju ke Balai Polis Dang Wangi untuk berdisko. Tanpa ada rasa kekalutan dan sentiasa tersenyum serta bergelak ketawa, rakan aku pergi membuat laporan.

Sekejap sahaja rupanya buat laporan. Bahan-bahan bukti yang penat di kumpul tidak ada faedah rupanya. Lalu di buang ke tong sampah berdekatan hasil cadangan encik polis yang memegang senjata.

Oh! Selesai mencampak semua khazanah-khazanah sia-sia itu, azan berkumandang. Lalu kami ke Masjid Jamek Kg.Baru untuk solat dan pulang ke UKM. Kami gembira untuk selama-lamanya. *Happily ever after*

Ini mangsa kejadian.

Ini serpihan fosil yang tinggal.

13 comments:

wann afzan said...

huhu..
ni laa cerita sebenar...
pnat baca abg nas pnye..
huhu~

Fatin Mazelan said...

hahaha...taw xpe...siap ada sambungan lg...

p.a.a.h said...

w0o...sebbek bukan kerete umah~!klaw x mampuih mu kene blasah ngan abah~!
weyh...pastuh camtuh jerk ke???mmber k0?

Fatin Mazelan said...

yela...dorg relax je ah...
td dah anta kete sewa tu balik..xtaw ape jd...ak x folo...hohohoho

::SizuKa:: said...

ish2..bahya btull..uh..mujur keta sewa...klu keta ko??...agaggag~

paAn BaEk said...

kalo cter cmni...
ko bkn saksi rompakan..
mangsa rompakan adela...

Fatin Mazelan said...

jihah : itulah...alhamdulillah...

paan : mangsa rompakan tu kereta ah...ak sebagai saksi je...hahaha

ayap said...

wah..dh dirompak pn masih hepi..xleh blah..hahah

Fatin Mazelan said...

hahaha...sebab barang berharga tak hilang...agagaga~

Anonymous said...

btol3...malah mnjadikan pencuri tu sbg bahan gelakan

NaZZy Hall said...

cilake!!!
ape brg xbharga lak??
pensil aku ilang ahhhhhh!!!!!!!!!

Fatin Mazelan said...

oh hahaha...kan dah disebut dlm cite sbnr tu...pensel hilang...
tiada yg mengungkit melainkan tuan punya pensel...
so nmpk sgt la x penting...agagaga~

NaZZy Hall said...
This comment has been removed by the author.