February 7, 2009

ya..itu totally BUKAN aku

hidup.ini.ceria.bila.....
takde sebarang assignment haram jadah
tak pelulah aku menggunakan otak untuk befikir.

hidup.ini.ceria.bila.....
aku dapat capai apa yang aku ingin lakukan
aku rase sangat bahagia.

hidup.ini.ceria.bila.....
aku ada banyak wang TANPA kerja
akanku beli apa saja yang aku inginkan ketika itu.

hidup.ini.ceria.bila.....
aku boleh bertukar menjadi robot macam bender.
bila jadi robot.aku tak perlu ada perasaan benci.marah.kecewa.

hidup.ini.ceri.bila.....
hari-hari kita happy
nanti hari2 boleh enjoy.sentiasa gembira.

hidup.ini.ceria.bila.....
kita tak meningkat dewasa
tak perlulah tinggalkan zaman skola dulu.
tak perlulah sesakkan otak kat UKM sekarang.

hidup.ini.ceria.bila.....
tak banyak persoalan
orang tak banyak bertanya.
mereka akan dapat jawapan dengan sendirinya.


hidup.ini.ceria.bila.....
takde masalah yang perlu aku fikir
jadi, aku bole menceriakan hariku dengan secerianya.

hidup.ini.ceria.bila.....
tak pindah2 tempat [rumah.skola.segalanya]
aku dapat stick ngan rakan-rakan aku.
aku takkan lupa pada mereka.


hidup.ini.ceria.bila.....
dunia ini aku yang punya
aku boleh lakukan apa sahaja.
boleh arahkan semua orang ikut kehendak aku.


tapi.....
hidup tak seceria itu.
jika takde sume perkara ini.
aku bukan lagi aku.
aku tak dapat rakan-rakan sebagus sekarang.
aku takkan ada perasaan perikemanusiaan.
aku juga akan tension bila tiada masalah.
jadi bersyukurlah.....

8 comments:

Aini Khalid said...

pandai dah..
besar dah kau..
dah blaja kat unibersiti dah rupanya..

sAyEr~!! said...

s.e.n.g.a.l~

-yAmEnToS_ said...

impossible

sAyEr~!! said...

ape yg impossible~?

jigsaw said...

kalo jadi robot,der is no way u cud feel 'ceria' ma'am...lol

faten said...

hurm...sile bace smpi abes temanku...
telah ku tulis...

'aku takkan ada perasaan perikemanusiaan'

itu ku tuju jika aku jadi robot...
bender yang aku tgk dlm futurama hepi ape...cobe tgk i robot..dia hepi dpt kawal manusia..

Tfaaa said...

xsgke hebat ayat ko.huahua..
ceria2 lah selaluuu

hafiziesa said...

bgus2
satu cubaan yg menarik
cube g wat yg terbaik ye